Reklamacje

INFORMACJA DOTYCZĄCA SKŁADANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I REKLAMACJI w Banku Spółdzielczym w Tarnowskich Górach

Każdy Klient Banku ma prawo zgłoszenia zastrzeżeń dotyczących usług świadczonych przez Bank lub jego działalności. Rozpatrywanie reklamacji Klientów odbywa się zgodnie z Wytycznymi Komisji Nadzoru Finansowego, a w odniesieniu do osób fizycznych dodatkowo wg postanowień ustawy z dnia 5 sierpnia 2015r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmiot rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym.

1. Forma złożenia skargi / reklamacji:

pocztą tradycyjną na adres korespondencyjny:
Bank Spółdzielczy w Tarnowskich Górach, 42-600 Tarnowskie Góry, ul. Bytomska 6
faksem na numer: (032) 285 43 06
pocztą elektroniczną na adres: bank@bstg.pl
w każdej placówce Banku w formie ustnej bądź pisemnej

Skargi / reklamacje należy składać niezwłocznie po wystąpieniu okoliczności budzących wątpliwości Klienta, poprzez podanie istotnych dla rozpatrzenia sprawy informacji, danych adresowych Klienta i daty złożenia skargi / reklamacji.

2. Tryb rozpatrywania skargi / reklamacji
Bank rozpatruje zgłoszoną skargę / reklamację niezwłocznie, tzn. nie później niż w terminie do 30 dni od daty jej otrzymania. W przypadku, gdy z uwagi na złożoność sprawy, zachodzi konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego i termin 30-dniowy nie może zostać dotrzymany Bank przekaże Klientowi stosowną informację. Ostateczny termin udzielenia odpowiedzi na skargę / reklamację nie może być dłuższy niż:
- w przypadku reklamacji osób fizycznych - 60 dni
- w przypadku skarg i reklamacji osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej - 90 dni
od dnia otrzymania skargi / reklamacji.

Bank poinformuje Klienta o rozpatrzeniu skargi /reklamacji w formie pisemnej.

Ponadto informuje się, że Bank podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). Klient Banku może skorzystać z pomocy Miejskich i Powiatowych Rzeczników Konsumentów, a także skierować sprawę do polubownego rozwiązania w ramach Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego przy Związku Banków Polskich lub Sądu Polubownego przy KNF. Szczegółowe informacje wraz z danymi adresowymi dostępne są na stronach internetowych – odpowiednio: www.zbp.pl oraz www.knf.gov.pl.

Dodatkowo Klient Banku będący osobą fizyczną może skorzystać z pomocy Rzecznika Finansowego.